Képzés köszöntő

Képzési programunk közvetlenül a rendszerváltás után, 1991-ben az országban elsőként nyitotta meg kapuit a Waldorf-pedagógia iránt érdeklődők előtt. Életre hívója Dr. Mesterházi Zsuzsa az ELTE BGGYK professzor emeritája, aki Stefan Leber, a Stuttgarti Waldorf Szeminárium docensének szakmai támogatásával (lsd. képzés története fül) alkotta meg a képzés programját. Azóta 16 csoportban több, mint 600 kollégát készítetünk fel főként osztálytanítói feladatokra. Négy féléves képzéseink ma már a felsőoktatási rendszerben is akkreditált két szakirányon: osztálytanító, valamint fejlesztő posztgraduális szakpedagógus diplomát adnak (lsd. képzések fülön). 

Egykori hallgatóink jelentős része mára a magyar Waldorf-iskolák felbecsülhetetlen tapasztalattal rendelkező tanára, szakmai tanácsadója. Jobbára közülük kerülnek ki képzésünk oktatói is. Tanári kollégiumunk szabad szellemi műhelyként fejleszti, gondozza, és valósítja meg a képzési programokat (lsd. tanárok fülön). Tagjai alakították meg a 2021 óta működő Waldorf Kutató és Fejlesztő Kört, melynek célja a Waldorf-pedagógia kutatása és a képzés folyamatos fejlesztése (lsd. kutatás fül). 

Képzéseink fő célja átfogó képet nyújtani a Waldorf-pedagógia nevelési rendszeréről az utóbbi negyedszázadban született tudományos igényű leírásokkal is összevetve azt, hogy a résztvevők képessé váljanak a Waldorf-osztálytanítói/fejlesztőpedagógusi hivatás, a nevelésművészet  gyakorlására, felelősséget tudjanak vállalni a rájuk bízott diákok fejlődéséért. 

A Waldorf-osztálytanítói (lsd. képzések/szakirányok fül) feladatokra való felkészítésben a Waldorf-pedagógiai gyermekismereti elsajátítása mellett hasonlóan fontos szerepet játszik a személyes és pedagógiai képességek fejlesztése, ezek között legfontosabb a művészetek segítségével felszabadítani a mindenkiben ott rejlő pedagógiai alkotó képességet, és a gyakorlatban megtapasztalni a pedagógia sajátos metódusait, pedagógiai eszközrendszerét, fogásait. 

A fejlesztő pedagógiai szakirány (lsd. képzések/szakirányok fül) olyan gyakorlatorientált képzés, melyben a hallgatók készségszinten sajátítják el az EXTRA LESSON fejlesztő pedagógiai eljárás mozgás-, festés- és rajzgyakorlatait, megismerik azok elméleti hátterét és hatásmechanizmusát. A Waldorf-pedagógia kiterjesztett gyermekszemléletének segítségével elmélyítik megfigyelési és fejlesztődiagnózis-alkotó képességeiket. A fejlesztő pedagógiai szakirányú végzettség nem csak Waldorf-iskolában, hanem bármely közoktatási intézményben jogosít fejlesztőpedagógusi állás betöltésére.     

                    

                                                        

  Sósné Pintye Mária

  a Waldorf-pedagógus képzések szakmai felelőse